Maakt u gebruik van Google Analytics dan weet u dat u welke pagina's van u website veel bekeken worden. In veel gevallen is de wens dat er meer offertes online worden aangevraagd.
Is dit bij u ook het geval, dan is uw volgende stap is de conversie van uw offertepagina verhogen.
Conversie is het percentage websitebezoekers dat uiteindelijk tot actie overgaat:
in dit geval een offerte opvragen maar dit kan ook een andere actie op de website zijn.
Met Google Analytics krijgt u inzicht in op welke pagina binnen uw website zij uw website verlaten.
Dit noemen we de uitstappagina. Doordat u precies na kunt gaan op welke pagina's dit veel voorkomt, kunt u deze pagina's aanpassen en zorgen dat de bezoekers langer op uw website blijven en wel tot de gewenste actie overgaan. Zo bent u in staat om verbeteringen op uw website door te voeren.
Wanneer bezoekers op uw website komen, zorg ervoor dat de beschrijving binnen Google overeenkomt met de inhoud van die desbetreffende pagina.Dit noemen we de landingspagina.
Met behulp van Developid en Google Analytics kunt u zien op welke pagina's bezoekers van uw website binnenkomen (de landingspagina's).
Wilt u andere tips over hoe u de conversies van uw website kan vergroten?